Üdvözlet!

Ez a blog egy régi elképzelés alapján öntött formát. Ugyebár ismeretes, hogy van egy olyan zenekar hogy Pantera, és ennek a zenekarnak van egy olyan száma, hogy "great southern trendkill". Na engem anno már ez a cím annyira megfogott, hogy eldöntöttem, hogy még születni fog egy olyan könyvem, melynek címe az lesz: "A nagy tiszántúli trendgyilkosság", amiben a világ elé tárom a vidékünkön folyó disznóságokat és víg kedélyű társaságunk viselt dolgait, kalandjait, illetve kifejtem, hogy mit is gondolok én a világról.
Értelemszerűen, elhamarkodott elképzelés volt, no meg valószínűleg a kutya se venné meg. Az se utolsó szempont, hogy bár általában vicces gyereknek tartanak, meg van beszédkészségem (még ha nem is tudom fegyverként forgatni anyanyelvünket, mint az igazi nagyok), de az írói véna nem nagyon jutott ki nekem.
Így hát, hogy a káposzta is megmaradjon, és kecske is jóllakjon, létrejött egy blog. Szó van/lesz itt mindenről, amiről már történt említés az előzőekben: kalandokról, suttyókról, "uriemberekről", kutyákról, afákról, nazikról, királyságról, hősökről, biodiverzitásról és egyéb égető és megtárgyalásra váró problémákról.

A blog csapongó és személyes jellege miatt, teret enged az általam követendőnek tartott reakciós és tradícionalista gondolatoknak (bár úgy érzem ehhez a dologhoz én még nem nőttem föl teljesen, de sebaj). Illetve a helyt kap a monarchista álláspont és alternatíva is.

Addig is tisztelegjünk a Föld megmentője és immunrendszere előtt. HAIL AIDS!

2010. október 20., szerda

Na ne máááááá!

A kuruc.info nevű oldalon megjelent egy számomra vérlázító cikk. Ahhoz, hogy értsük a következő pár mondatomat nem árt, ha megtekintjük az ominózus írást. Mi is ezzel a bajom? Az hogy egy agyrém! Nem értem egyszerűen az összefüggést. Azért mert ezt a lányt megverte két szlovák bőrfejű, miért ne léphetne frigyre egy tót fiúval? Ez szimpla soviniszta uszítás.
Eleve számomra egy szlovák nem teljesen idegen, szomszédos ország, ami egykor a Szent Korona alá tartozott a népével együtt. Közös ország, közös múlt, közös történelem. A mai napig történelmi nemzetiségnek számítanak, sőt még az olyan jórészt magyarlakta területeken is van régi közösségük mint pl. Szarvas városa. Sőt ha már itt tartunk, akkor fehérek és genetikailag is közel állnak a magyarokhoz, tehát nem értem mi a baja a kurucoknak.
Mellékesen megjegyezném, hogy tudtommal a Felvidéken létezett olyan dolog is, hogy kettős identitás (ezt mára jórészt kiírtották állítólag), sőt jómagam is találkoztam egy olyan lánnyal, aki állítása szerint nem nagyon tudna egyértelműen dönteni, hogy ő most magyar-é vagy tót, leginkább mindkettő, hiszen mindkét nyelvet gyerekkora óta perfektül beszéli, a neve alapján is lehetne akármi (pl. a cikkben szereplő Péter Zák is ilyen, hiszen csak megfordítás kérdése a dolog), sőt nemhogy a családjára, hanem az egész falujukra jellemző ez. Persze messziről jött ember azt mond, amit akar, de nekem hihetőnek és hitelesnek tűnt.
Persze engem is zavar egy két dolog. Én is utálom Slotát, és azokat akik meglovagolták a politikáját, és azokat akik hittek nekik és bedőltek az uszításnak. Szerintem is át kéne beszélni történelmi kérdéseket, és jó lenne ha felhagynának a hamis történelem kitalálásával (ilyen hazugok sajnos nálunk is vannak tömegesen). De ettől még az átlag szlovák emberrel nincs bajom.
A másik dolog a cikk befejezése. A Reményik vers. Nem ismerem a munkásságát (csak a Nem nyugszunk bele költeményt, amit jónak tartok) a költőnek, nem is ismerem a vers igazi indíttatását, de ... az a romantikus nacionalizmus, amit képvisel helytelen és veszélyes. Ez a szemlélet okozta, hogy szétverték az országunkat, ez okozza, hogy a mai napig sokan nem képesek méltósággal viselni a történelem csapásait (szerintem már 1920-ban is, egy maréknyi embert kivéve az embereknek csak a pofája volt a nagy, és megelégedtek a ha a kocsmában óbégatták, hogy "nem. nem, soha"), ez a szemlélet borította többször lángba Európát. Ez, az eszme volt a mai sovinizmus táptalaja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése